mandag 12. desember 2011

Realist !!!!!!!

På God Morgen Norge i dag sang et kor Deilig er Jorden , en vakker salme , det er faktisk en salme .
Er det så deilig som vi synger om , nei egentlig ikke , det går ikke EN dag uten at vi hører om ulykker og tragedier av forskjellig art , er det deilig ?????
Det er aldri en dag hvor det er femti prosent hyggelige ting på nyhetene , det blir galere og galere både i vårt land og resten av verden .
De fleste stikker hodet i sanden og sier vi har det da så godt , ja i den bobla vi befinner oss i er det bra , men stikk hode opp litt utenfor bobla ,hva ser vi da ??
Vi ser en verden som sakte men sikkert går mot stupet , pessimist sier du , nei jeg er ikke det !!
Når en har levd så lenge som meg , i 70 år ,da ser en hvordan ting endrer seg , hvordan menneskene endrer holdning , endrer tenkesett, hvordan grådigheten tar over hos mange .
Jeg har også endret meg men har forsatt evne til å føle empati og sympati , føle maktesløshet og se med store forundrede øyne på alle overgripere i alle samfunnslag .
Ikke minst straffene i dette landet , det er ubegripelig at vinnings forbytelser straffes hardere en overgrep mot barn , noe er forferdelig galt !!
Det går mot jul og noen gleder seg og noen gruer seg , fyll og mishandling er en stor faktor i julehøytiden , barn burde få oppleve en jul uten fyll og bråk .
Frelsersarmeen har tradisjon på julegaver som blir lagt under et juletre i Oslo , de skal gis til fattige eller andre som ikke har noe , hva skjer , pakkene blir stjålet , vet ikke om jeg skal le eller gråte , det er ikke noe som heter ditt og mitt lenger , pakkene ble lagt tilbake da politiet kom pluss at de ble filmet av TV 2 .
Dette får være nok for denne gang , blir nok mer senere , godt og få satt ting på trykk , om det blir lest eller ei er en annen sak .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar