tirsdag 2. februar 2010

Felle turen.

Vi la oss på hjul etter Christian og Maj-Lin , de freste avgårde uten tanke for fartsgrenser så vi ble liggende et stykke bak , jeg prøvde å få min kjære til å kjøre fortere , men nei.
Det er veldig fint på Felle der som vi skulle , mange fiskevann med fin stekefisk, det er et av mine favoritt fiske områder.
Jeg var spent på om vi fikk se fugl og hvordan Bagheera oppførte seg , jeg har aldrig sett en fuglehund i arbeid.
Der er en liten foss som vi måtte over før Christian slapp hunden , ingen datt i vannet.
Jeg har jo ikke peiling, men jeg syntes Bagheera søkte flott i terrenget , der kom fugl flygende over myra , det gikk så fort at jeg rakk ikke å se det.
Etter en stund fikk vi beskjed om å stå still , Bagheera sto i stand og Christian listet seg innpå for å se , det hadde vært fugl der fordi det lå fjær men fuglen var borte.
Vi gikk å gikk og hunden jobba kjempegodt hele tiden , flott å se på hvor ivrig han var.
Det ble selvfølgelig en del stopp med kakao og sjokolade , mommo og Martin måtte jo ha pause.
Jeg greide å sette foten fast i ett myrhull, sto i til kneet , det ble vurdert å la meg stå der,slemme
folk.
Når vi kom til enden av det terrenget som var betalt for ble hunden koblet, det var et stykke til veien, der kunne jo sitte fugl , men nei , der var Christian helt klar , der går grensen.
Vel framme ved bilene ble det grillet pølser og drukket kaffe og kakao, kjempe koselig tur selv om det ikke ble fugl denne gang.
Sliten i kroppen og litt gåen i bena , og kliss blaut på føttene etter myrhullet , pytt pytt , moro lell.
Håper jeg kan være med en annen gang å få se at det blir skutt fugl.

1 kommentar:

  1. Takk for en hyggelig tur! PS: minimumsfartsgrensene skal holdes.... Ikke slik sinkekjøring... ;)

    Mvh
    Christian

    SvarSlett