søndag 28. mars 2010

Våren er her.

Nå ser jeg lys i tunellen, sola skinner og jeg har hatt min andre fisketur , det har jeg ventet på et helt år.
Foreløbig er det sjøauren som frister , har ikke fått noe men det er greit, deilig å stå å kaste og få inn rytmen i kroppen,det ligger is på de beste plassene , regner med at den er vekk i løpet av
fjorten dager.
Her hjemme har vi sett sommerfugl, den gule, den kommer først, fluene er kommet , har også sett noe som heter vintermygg, de stikker ikke.
Plenen er nesten fri for snø ,der er det store flokker av Bokfink og Bjørkefink og alle de andre vanlige fuglene vi har om vinteren på fuglebrettet.
Nå våkner jeg om morgenen av fuglesang , de begynner å se seg om etter maker og en plass og bo, veldig koselig.
Johan har mange kasser rundt omkring , han har nå hatt en runde og rensket opp i de , det må gjøres hvert år .
I fjor kom det ikke Stær i kassa , de begynner å bli utryddnings truet, de har langt å fly, de kommer fra Afrika, det er jo en bit.
Siden vi bor på en topp har snøen forsvunnet helt foran huset, så vi har feid plattingen for stikker som lå igjen fra i fjor.
Johan har kjøpt ny grill, tenk dere, han fikk gjøre det HELT alene :) :)
Vi håper på sol i Påsken så vi kan grille foran huset, verandaen må vaskes og oljes før vi bruker den.
Da vil jeg ønske dere GOD PÅSKE og god mat å mye SOL , lev livet mens dere kan.

1 kommentar:

  1. Heisann!
    Ja Nelly, nå er det jammen vårstemning ute, og den setter vi pris på - endelig kom den!! ;) Grilling på varandaen lengter vi også etter, vi må nok behandle våres varanda også igjen i år.. kjedelig spør du meg, men godt jeg har en mann som er flink ;) Ønsker deg og dine en riktig god påske :) Klem

    SvarSlett