mandag 5. april 2010

Påske-Fiske-Trening.


Ja, da var påsken så godt som over for denne gang, kyllinger og gule duker og gule lys skal pakkes bort, jeg hadde også grønt lau med egg på greinene, vi syntes det er koselig å pynte.
Jeg hadde planer om å leie hytte på fjellet i år , det har vi aldri gjort.
Etter mye fram og tilbake fant vi ut , etter å ha sett på værmeldingen dit vi kunne reise , at vi hadde det bedre hjemme.
Så for meg Johan og Jazzo å meg på en hytte i dårlig vær i flere dager, grøss og gru , nei hjemme best denne gangen.
Hilde har vært hjemme noen dager , det er alltid hyggelig når hun kommer , hun lager god og spennende mat til oss , hun liker å kokkelere og er flink til det .
Jeg er ikke spesiellt flink på kjøkkenet , lager mat uten den store entusiasmen, vi må jo spise.

Fisketurer ble det heller ikke så mange av , det lå is over alt , i bukter å viker der som sjøauren bruker å gå , i tillegg er vannet veldig kaldt så den er ikke så bitevillig.
For mange år siden var vi med Christian og Maj-Lin til Gjærvoldsøy for å fiske , kan ikke huske om vi fikk noe heller , så vi tenkte det var en passelig tur på påskeaften .
Etter å ha hentet Geir kjørte vi ut å satte bilen på parkeringsplassen, etter litt diskusjon la vi i vei , og gikk og gikk til høyre og venstre fram og tilbake, det var stier over alt, det var snø og saule , helt raua , tror vi gikk en time , da var jeg lei og sliten , så vi noe til sjøen, nei da ,grrrr.
For å gjøre en lang historie kort , vi dro ut til Tromøya , der blåste det iskaldt og ingen fisk , det eneste som beit var vinden , fysj.
Det er bare en ting å si , bedre lykke neste gang.

Jeg har trent med Lise og fått kjeft, konstruktiv sådann, helt greit , jeg går som et naut og kan ikke se det sjøl , må ha noen til det .
På søndag var Lise og Christian og jeg på EB å trente , jeg fikk mange gode råd og skal prøve å gjøre det så riktig som mulig , jeg har ikke noen ambisjoner om å bli med på landslaget men det går an legge seg litt i selen for det.
Jazzo gikk med Christian og det var flott å se på , han er er kjempe hund , at det ikke går så bra som jeg ønsker er helt og fullt min feil.
Det jeg må trene mye på er kontakt , fikk gode råd så jeg skal trene på det i små økter hver dag, håper det blir bra , jeg er litt utolmodig av natur.

2 kommentarer:

  1. passe på at dere ikke tar opp for store fisk, så ikke andre blir misunnelige! Hi Hi!

    SvarSlett
  2. Gratulere til Johan som har fått flere fine sjø-ørretter i April!

    SvarSlett